niedziela, 4 marca 2012

P.C i Kristin Cast - Naznaczona

Zaczynam cykl 'Dom nocy' trafiłam niego ze strony 'Po zmierzchu'.
Książkę tą zaczęłam czytać wczoraj.. skończyłam dziś.. bardzo wciągająca.. 
Moim zdaniem lepsza niż zmierzch.. i co najlepsze jest więcej tomów.. bo wydano ich aż 8!

tytuł oryginału: Marked
seria: Dom Nocy, tom 1
wydawnictwo: Książnica
data wydania: listopad 2009
liczba stron: 328
cena: ok. 30 zł 


Od Autora:
 Seria utrzymana w stylu sagi Zmierzch.

Powieść rozpoczynająca wampiryczny cykl Dom Nocy
Zoey Montgomery to zwyczajna szesnastolatka, która dzieli życie między szkolną monotonię a rodzinną niesielankę. Pewnego dnia wszystko się zmienia. Zoey zostaje Naznaczona i przyłącza się do grona adeptów szkoły Domu Nocy. Tylko tam jej ciało może przejść niezbędną Przemianę, by mogła stać się dorosłym wampirem. Dziewczyna próbuje odnaleźć się w nowym, fascynującym świecie.  Otoczona wrogami i sprzymierzeńcami pragnie wykorzystać swe wyjątkowe predyspozycje, by zgłębić tajemnice Domu Nocy. Ku jej zaskoczeniu niezwykle pomocny okazuje się Erik, jeden z najbardziej atrakcyjnych i utalentowanych wampirów w szkole.
Co ja myślę? 
 Czytałam na forach dużo negatywnych opini o niej.. ale każdy od książki wymaga czegoś innego... ja sięgnęłam po nią po długim czasie.. jakoś zawsze miałam coś innego do czytania, jakoś do niej mi sie nie śpieszyło.. a jednak teraz żałuję bo mnie zachwyciła.

Dla mnie miłą odmianą tu jest to, że osoby Naznaczone - wyznaczone na wampiry, mają dwa wyjścia... umrzeć albo trafić do 'szkoły' dla wampirów i tam się kształcić.. nie zabijają ludzi.. nie mają jakoś zbytniej ochoty na krew (bynajmniej te młode) i jeśli już piją.. to wiedzą kiedy przestać żeby nikogo nie zabić. W szkolę uczą się dużo fajnych przedmiotów np. socjologia wampirów czy coś bardziej 'ludzkiego' jak język hiszpański czy szermierka :)


Tak jak powiedziałam dla mnie książka jest lepsza od Sagi Zmierzch no i zdecydowanie od Pamiętników Wampirów.. bo to porażka moim zdaniem :P
To, że przeczytałam ją w niecałe 24 h jest zdecydowanym.. czyta się bardzo szybko.. i ja chce więcej!
Ja ze swojej strony ją polecam a jeśli macie inne zdanie o niej.. zapraszam do wyrażania swoich opinii w komentarzach :)
Pozdrawiam,

1 komentarz:

  1. mam ją na swojej liście :)
    a co Pamiętników Wampirów to jedna z gorszych książek moim zdaniem!!

    OdpowiedzUsuń